Forum VT-MC-Tuning Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[tech.] Tuning 2-suwa za grosze

 
Odpowiedz do tematu    Forum VT-MC-Tuning Strona Główna » Tuning Ogólnie Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[tech.] Tuning 2-suwa za grosze
Autor Wiadomość
skynet
The King



Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 726
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z ulic Wrocławia

Post [tech.] Tuning 2-suwa za grosze
Silnik 2-suwowy rozni zie zupelnie od zwyklych 4-suwowych standardowych silnikow.
Dzieki temu ze cykl pracy mozna podzielic na 2 fazy, pracuje on 2 razy szybciej dzieki czemu juz w serii moze miec 2 razy wieksza moc i ponad 2 razy wiekszy moment. Jest jednak nieekonomiczny ale bardzo podatny na tuning. Najmniejsza drobna rzecz typu wymiana swiecy jest masakrycznie odczuwalna.

Silniki 2-suwowe sa jednak prawnie zabronione ze wzgledu na emisje szkodliwych spalin. Nie jeden chyba wie jak warczy przecietny warczyburg lub trabant wypluwajacy niebieska smuge z rury wydechowej Wink Typowy 2 suwowy silnik nie posiada ani miskoolejowej, tloki posiadaja otwory przez ktore dawkowane jest paliwo do komory korbowej. Olej wlewany wraz z paliwem w odpowiedniej proporcji daje nam smarowanie. 2-suwy nie posiadaja ani walka rozrzadu ani pompy olejowej. Zbudowane sa prawie 3ktornie prosciej, maja 3 razy mniej czesci niz typowy silnik. Jednak podatnosc na tuning jest o wiele lepsza. Za niecale 500 zł mozna doslownie podwoic moc i moment.

Silniki 2suwowe dostepne w polsce sa starej technologii. Posiadaja stopien sprezania 7:1. Bez problemu mozemy splanowac glowice do granicznej wartosci sprezu 11:1. Dzieki tej operacji ktora kosztuje ok 100 zł dostajemy gratis 10 KM.

Kolejna rzecz swiece, cewka i kable wys napiecia. Swiece 3 elektrodowe, cewka o zmniejszonej opornosci i kable weglowe spowoduja wydajniejsza prace silnika. (mocniejsza iskra poprzez minimalizacje strat)

Kolejne 10 KM mozemy uzyskac przez wymiane aparatu zaplonowego na bardziej dokladny. (W wartburgu zastosowalem elektrooptyczny oryginalny rajdowy system zaplonu + wzmacniacz tranzystorowy) Dalo to niesamowity przyrost mocy i zwiekszona kulture pracy. Zmienia to przede wszystkim wydzwiek silnika.

Oczywista jest ingerencja w ukladzie wydechowym dokladnie taka sama jak dla 4-suwa jednak nie mozemy zastosowac tlumikow tylko przelotowych. 1 tlumik powoduje nam sprzezenie zwrotne dzieki czemu uzyskujemy lepsza kompresje. jedynie co to mozemy wymienic tylny tlumik na sportowy z pojazdu max 2 razy wiekszej pojemnosci niz posiadamy w naszym tuningowanym bolidzie (zastosowanie tu strumienicy mija sie z celem, przez to mozemy jedynie pogorszyc osiagi tracac na kompresji).

Uklad dolotowy to zmiana filtru na stozkowy, jednak nie mozna wywalic puszki rezonansowej znad gaznika. Dzieki niej 2 suwy sa szybko obrotowe wg teorii "krotkiego dolotu" Puszka rezonansowa skraca nam kompresje dolotu a w granicznych przypadkach przyspiesza wejscie powietrza poprzez podcisnienie panujace w niej.

Kolejnym etapem jest wmontowanie przkaznika "Twin spark". Dzieki niemu zamiast 1 iskry dostajemy 2 lub kilka rozlozonych w tym samym czasie kiedy nastepuje ta 1.

Gaznik (tu proponuje zastosowac 2-gardzielowke z 2 litrowego pojazdu lub 3 seryjnie najslabsze gazniki - po 1 na cylinder) - ta modyfikacja daje nam najwiecej, jednak musimy sie liczyc z tym ze bolid bedzie palil 2 razy wiecej Wink

Do tych wszystkichmodyfikacji trzeba jeszcze usprawnic system chlodzenia silnika (wydajniejsza pompa oraz wieksza chlodnica) Silnik szybciej sie nagrzewa i bardzo latwo dojsc do jego przegrzania.

Zmiana skrzyni biegow (seryjna 4 to totalna porazka, nie da sie szybko zmieniac biegow i czesto zgrzytaja) Smile




Ostateczne zmierzone osiagi wartburga 353 z 1 litrowym 2 suwowym silnikiem po tych wszystkich modyfikacjach (procz skrzyni):

Cena modyfikacji: 600 zł
Waga: 820 kg
seryjna skrzynia biegow.
110 KM @ 6000 obr/min, 180Nm @ 2300 obr/min, Vmax 180 @ 9000 obr/min 4 bieg, 11sek do 100km/h, 6 sek do 60km/h

I moze byc jeszcze wiecej poprzez planowanie kola zamachowego, kola na mimosrodzie walu korbowego, planacji korbowodu oraz wlozenia jeszcze wiecej elektroniki Wink

Niektore szczegolowe porady dostepne sa na stronach klubowych fanklubow wartburga i trabanta.

Oraz cos na deser Wink

2 seryjne silniki wartburgowskie (laczna pojemnosc: 1,8 litra) o lacznej mocy 300KM i momencie 600Nm Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych] Oraz tu rozne ciekawe modyfikacje (dospawywanie dodatkowej komory silnika w bloku itp) Wink Ta sa juz o wiele drozsze modyfikacje z wyzszej polki Wink Razz




Dla sprytniejszych polecam przerobienie 4-suwa na 2 suw poprzez zmiane przelozen kol na walku rozrzadu, obowiazkowo musi posiadac gaznik (moze byc wspomagany wtryskiwaczami oraz doprezenie silnika przez kompresor lub turbine. Jesli by sie zaglebic w ta modyfikacje bardziej to z 1 litra mozna wyciagnac luzem 300 KM.

Za bledy stylistyczne, merytoryczne i inne badziewia sorki, polonista ani poeta nie jestem Very Happy Jesli jest to czytenle to tak ma byc Smile Moze bedzie ktos chetny zeby przerobic to stylistycznie na artykul do strony www? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:01, 27 Lis 2006 Zobacz profil autora
m4teucho
Nadworny Szaman



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Zabrze

Post
nareszcie znalazałem troszkę czasu żeby całość przeczytać Very Happy cfaniaczek z szybkim Wartburgiem Razz dla wszystkich kożystających z tego powodzenia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 8:14, 28 Lis 2006 Zobacz profil autora
Gość







Post
Proszę mi go przywieść po zkończeniu Very Happy
Wto 16:28, 28 Lis 2006
m4teucho
Nadworny Szaman



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Zabrze

Post
on już dawno jest skończony Confused a poza tym za darmo umarło


Post został pochwalony 0 razy
Wto 17:42, 28 Lis 2006 Zobacz profil autora
skynet
The King



Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 726
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z ulic Wrocławia

Post
nie umarlo tylko jezdzi na KJSach Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 17:53, 28 Lis 2006 Zobacz profil autora
m4teucho
Nadworny Szaman



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Zabrze

Post
ale mi nie chodzi ze Wartburg umarl tylko, że za darmo nic się w polsce nie dostaje Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:01, 28 Lis 2006 Zobacz profil autora
sepo
Pajacyk numero uno



Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław

Post
Bomba... szkoda ze pasat to nie 2-suw Razz


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:14, 28 Lis 2006 Zobacz profil autora
skynet
The King



Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 726
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z ulic Wrocławia

Post
Da sie zrobic Very Happy. mala modyfikacja a ponad 2x lepsze osiagi Wink Ale i ponad 2 razy wieksze zuzycie paliwa Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:23, 28 Lis 2006 Zobacz profil autora
sepo
Pajacyk numero uno



Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław

Post
to zostanę przy tym co mam Razz


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:09, 28 Lis 2006 Zobacz profil autora
m4teucho
Nadworny Szaman



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Zabrze

Post
znaczy się gruboportfelowa eksploatacja Razz


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:36, 28 Lis 2006 Zobacz profil autora
skynet
The King



Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 726
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z ulic Wrocławia

Post
moj 1 litrowy wartburg siorbal 12 litrow na 100 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:38, 28 Lis 2006 Zobacz profil autora
Gość







Post
Szkoda Sad Ile chcecie ? Very Happy
Śro 14:38, 29 Lis 2006
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum VT-MC-Tuning Strona Główna » Tuning Ogólnie Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin