HEMI jest nazwą i zarazem typem silnika pochodzącą od słowa "hemispherical", czyli półsferyczny. Słowo to oznacza ni mniej ni więcej tylko rodzaj komory spalania, jaki w nim zastosowano. Jest to komora o kształcie połowy sfery. Silniki HEMI rozpoczęły swój żywot już w latach 40tych XX wieku, kiedy to zaczęto je stosować w Jaguarach. Z roku na rok zdobywały popularność, stały się flagowymi jednostkami napędowymi "muscle car'ów". Dawały jak na tamte czasy świetne moce ówczesnym pojazdom.
Zalety:
-mniejsza powierzchnia wewnętrzna w kontakcie z mieszanką w porównaniu z tradycyjnymi płaskimi komorami (mniejsze straty energetyczne)
-dużo miejsca dla zaworów (zawory mogą być większe ułatwiając przepływ gazów)
Wady:
-są już lepsze konstrukcje komór, które przy tych samych zaletach mają mniej wad
-ze względu na kształt komory można w niej umiescić tylko 2 zawory
-mimo wszystko całkiem spora martwa przestrzeń w komorze
Ostatnio silniki HEMI, prawdopodobnie ze względu na swoją legendarną moc i nazwę podnoszącą u co starszych osobników ciśnienie krwi, znów odzyskują popularność. Zastosowano je między innymi w Grand Cherokee 5.7 HEMI.
I Chrysler'ach 300C Co do dźwięku nie bardzo można było podziwiać bo Chrystek którego widziałem był mocno wytłumiony(stock) i nic specjalnego słychać nie było.Jak bardzo różnią się mocą od innych czterosuwów też nie wiem. Dodajcie coś od siebie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach